mandag 18. august 2008

Vrangviksposten Nr.2, Årgang 1


Vår stedlige lyriker Clamydia Nedregaard-Hoff debutterer nå som maler (Se bildet). Vi kunne i går fortelle at hun klær av sig når hun maler. Vi spår at vår multikunstnerinne vil kunne konkurrere med Marianne Aulie i hovedstaden som i alle fall ikke kan kalles dikter, selv om hun er ganske pen på fotografier, hvis de ikke er rettusjert. Her er Clamydias siste dikt:

Kom når jeg maler!

Jeg fyrer i ovnen med furu og gran
legger til slutt på litt soltørket bjerk
og legger meg ned på min ottoman
bare iført en gammeldags serk

Når temperaturen er nærmere tretti
kaster jeg serken inn i et hjørne
og finner en flaske med en ørliten skvett i,
skåler for deg og puster til glørne

Så stiller jeg opp mitt staffeli
naken, kun med en pensel i hånden
til å dekke min kvinnelige anatomi
Nå er jeg endelig kunstner i ånden

Jeg prøver å male en selvportettakt
og tenker på deg kjære venn
som alltid synes det blir litt abstrakt
men likevel kommer konkret igjen

Jeg tenker på din voldsomme brunst,
danser naken og maler
Jeg ofrer så gjerne alt for min kunst,
moden for gallerienes saler

Av Clamydia Nedregaard-Hoff

Vrangviksposten er et organ for Vrangvik og omegn.
Redaktør: Hermod Strudel
Redaksjonssekretær: Carstein Streufert

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar