onsdag 18. februar 2009

Nettmøte på Wenche's kl.1400-1600 onsdag 18.februar




KULTURLIV? HVOR?: 18 år gamle Asi fra Eritrea har ikke noe forhold til noe kulturliv på østkanten. Det har ikke André (under) eller Steinar (nederst) heller.. (Foto: Bjørn Bratten)




Hva tenker du på når det er snakk om kulturlivet på østkanten? Følger du med på utbyggingen i Bjørvika? Hva vet du om barcoden?


Nettmøte. Sted:
Wenche's Café og Bar

Schweigaards gate 60 B


Kulturliv på Østkanten? Hvor?



Asi Ukbay, (18), servitør, Bjølsen:
- Kulturliv på østkanten, tja, det blir litt vanskelig. Jeg er jo fra Eritrea og vi har et møte hver uke hvor vi får informasjon fra Eritrea og snakker litt om ting som skjer, litt sånn ting og tang. Det er jo spesielt fint for oss unge å bli informert på norsk.
- Men hvis du skulle tenke på et kulturtilbud på østkanten som du kunne tenke deg å delta på dersom det skulle passe sånn en dag?
- Nei, jeg vet faktisk ikke.
- Følger du med på utbyggingen i Bjørvika?
- Nei, jeg kan ikke si jeg gjør det.
- Har du hørt om barcoden?
- Hva vil det si?
- Har du vært på operaen?
- Nei, jeg var ikke her da den var ferdig og det ble alt oppstyret, og siden har det ikke passet sånn.
- Men du ville ikke sagt nei til en billett?
- Neida.


André Anderssen, (28), Gamlebyen
-
Ja, her lokalt i Gamlebyen vil jeg si det er Wenche's som bidrar til kulturlivet. Ellers drar jeg gjerne til Litteraturhuset, men da er vi jo over på vestkanten.
- Kino, teater, opera?
- Det er ikke noe jeg forbinder spesielt med østkanten. Operaen har jeg ikke besøkt enda, jeg er ikke spesielt interessert i ballett og opera.
- Følger du med på utbyggingen i Bjørvika?
- Bare det jeg leser om i avisene.
- Vet du hva barcoden er?
- Nei, hva er det, å, ja, du tenker på denne rekken med blokker som de bygger i Bjørvika. Ja, det er vel et eksempel på at Oslo forsøker å gjøre seg til metropol ved å bygge høyt - se der fikk vi inn et stikk til Ellen deVibe, også..



Steinar Nagy, (28), pokerspiller, Galgeberg:

- Kulturliv på østkanten? Nei, det er vel ganske tomt, jeg føler ikke at det er så mye.
- Hva gjør du hvis du skulle bedrive kultur?
- Ja, hvis idrett og sport og sånn hører inn under kultur så spiller jeg frisbeegolf, en liten sport med bare rundt tusen aktive, og squash.
- Og kino, teater og opera?
- Da må det bli kino. Den siste filmen jeg så var Batman. Det blir stort sett action.
- Følger du med på utbyggingen i Bjørvika?
- Nei.
- Vet du hva barcoden er?
- Nei, hva er det? En bar?

..bb

Finn flere nettmøter på nettstedet web.me.com eller i bloggarkivet nederst i høyre spalte

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar