tirsdag 30. september 2008

Vrangviksposten nr. 8, årgang 1

KLAR: Vår husdikterske Clamydia Nedregaard-Hoff er klar for Munch-museet.





Clamydia på Munchmuseet


De er så fisefine inne i hovedstaden, kvitrer vår husdikterske Clamydia Nedregaard-Hoff når redaksjonssekretær Streufert leser høyt fra Østkantliv, denne blåggen som kjemper for å lage noe nytt og spennende i Munch-museet når lokalene der blir ledige om noen år. Vår kunstnerinne er virkelig i sitt ess i dag, enda hun ikke spiller bridge.
– Selv redaktøren av Østkantliv er jo så fin på det at han sier Tøyen. Hadde han vært skikkelig raddis, hadde han skrevet Tøya. Det er det dessuten lettere å rime på, forklarer vår stedlige multikunstnerinne. Deretter – helt spontant setter hun seg ned og skriver i rasende fart følgende:

Vi i Vrangvik henger med leppa.
Vi er kort og godt sure og deppa
av alt pratet om Munch og museet på Tøya.
Det er så tårene spretter i øya.

Okey, jeg kan gjerne gå inn for saken.
Som kjent er jeg kjent for å arbeide naken.
Min kunst kan jeg lage i andre lokaler
med publikum rundt meg i storslåtte saler.
(Jeg både dikter og tegner og maler)

Fortsatt er huden min helt uten skrukker
(helt uten hjelp av kremer i krukker).
Figuren tåler kritiske blikk,
og publikum elsker min nakne lyrikk.
Jeg tilbyr min kunst.
Den kan du dyrke.
Den kan egge din brunst og din dyriske styrke.

Vrangviksposten er organ for Vrangvik og nærmeste omegn
Redaktør: Hermod Strudel

Redaksjonssekretær: Carstein Streufert

Finn mer i denne serien i lenkekjeden til høyre under VRANGVIKSPOSTEN

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar