torsdag 28. august 2008

Vrangviksposten Nr. 3, Årgang 1


Vrangvik i august

Det er med nød og neppe det har vært mulig å få redaksjonssekretæren til å gjenoppta sitt arbeide etter en svært lang ferie. Det er ikke det at det er vår stil å komme med alskens unnskyldninger, men når en sjournalist har så lav lojalitet til sin redaktør at han ikke engang sender en SMS om hvor han befinner seg, så kan tålmodigheten bli satt på en prøve.

Gratulerer redaktør Brattbakken!
(se bildet i øverste høyre hjørne)


Nå er vi imidlertid på plass i anledning av at redaktør Brattbakken har startet opp en ny nettavis inne i hovedstaden. Han har flyttet fra Vrangvik med alle sine skrivesaker. Vi gratulerer ham på det aller hjerteligste. Det vil si: vi vil gratulere alle hans lesere med at han igjen lar sine sjournalistiske gullkorn strø ut over hovedstadens østlige urbanisasjoner.

Sommerdikt

Vi i Vrangvik vil naturligvis la våre lesere fortsatt få del i våre lokale hendelser. Vår redaksjon er så heldig (?) å ha Clamydia Nedreberg-Hoff som husdikterske, og hun har i anledning sommeren laget denne lille sang:

Jeg velger meg august.

I august jeg ofte faller
for krabber og timballer.
Det volder litt rabalder
som er vanlig for oss skalder
når vi drikker sekt og must
og spiser hummer og langust

Hun hadde skrevet et sommerdikt i juli også, men siden redaksjonen hadde ferie, ble det liggende i vår postkasse (sammen med et inkassovarsel som egentlig er Streuferts ansvar).

Jeg velger meg juli
for da er det mulig
å gå i bikini
som jeg føler meg kul i
og totalt gi Fanden
og elske på stranden

Redaksjonen kan ikke ta noe ansvar for hva vår husdikterske velger av ord, uttrykk og måneder. Hun har tydeligvis problemer med å bestemme seg. Det skulle ikke forundre det aller minste om hun kommer med en hyldest til september når den tid kommer.

Vrangviksposten er et organ for Vrangvik og nærmeste omegn.
Redaktør: Hermod Strudel
Redaksjonssekretær: Karstein Streufert

Mer i denne serien finner du i lenkekjeden til høyre

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar